Историята на изключителния ветроходен катер „Le Renard“ („Лисицата“) е свързана с името на един от най-забележителните френски капери – Робер Сюркуф, наречен „Крал на корсарите“. Робер въоръжава и въвежда в експлоатация „Лисицата“ през 1812 г., която е и неговия последен, осми пиратски кораб. Заради значителните му постижения (повече от 45 заловени чужди кораба) самият Наполеон Бонапарт му дава титлата „барон“ и орден на Почетния легион. Капитан на кораба е Leroux-Desrochettes. Ветроходът тежал 70 тона, бил въоръжен с 14 оръдия, а екипажът му бил от 46 моряка. Най-страховитата битка, в която взима участие катера, е тази с английската шхуна HMS „Alphea“. На 9 септември 1813 г. „Le Renard“ се доближава до „Alphea“, която се намира югозападно от маяка Старт-Пойнт. Започва ожесточено преследване. „Alphea“ открива стрелба по французите и им нанася сериозни поражения. Битката приключва неочаквано. В 3 и 30 през нощта „Alphea“ е улучена фатално, амунициите на борда се взривяват. Не остава жив нито един англичанин. Французите също понесли сериозни поражения. Във Франция се завърнали само 13 мъже, като сред жертвите бил и самия капитан.
Реплика на „Лисицата“ е направена през май 1991 г. от асоциацията „Cotre corsaire“.
Моделът на френския катер е в мащаб 1:50. Степента му на сложност при сглобяване е 2 от 5, което го прави подходящ за начинаещи. Елементите на шпанголта са лазерно изрязани, което улеснява работата. Платната са ушити и готови за поставяне. Има подробна инструкция за сглобяване на английски, немски, френски, испански и италиански език.
При сглобяването на този макет ще ви е необходимо и лепило за дървени модели и макети.
След завършване на модела е необходимо дървените части да бъдат лакирани.
За по-голяма прецизност и удобство по време на работа, може да използвате специализираните инструменти за сглобяване на модели и макети.