„Bounty” бил тримачтов, ветроходен кораб, построен през 1783 г. Основното му предназначение било да извършва търговски рейсове, като общата му водоизместимост била 215 тона. През 1787 г. бил преустроен в Дептфорд за изпълнението на най-важната си задача – да пренесе млади фиданки от хлебно дърво от Таити до остров Ямайка. Идеята да бъде пренесена тази култура на ново място хрумнала на ботаника Джоузеф Банкс. Идеята била да бъде решен един от основните продоволствени проблеми – този с изхранването на робите в плантациите за захарна тръстика. По това време Банкс бил консултант в Кралската ботаническа градина и не взел участие в експедицията на „Bounty“. Няколко години по-късно участвал в плаването на Джеймс Кук по Тихия океан, където заедно се убедили, че хлебното дърво е сред най-перспективните култури.
По време на плаването, започнало през 1787 г. „Bounty” трябвало да пренесе на борда си около хиляда фиданки от хлебно дърво. Когато те се прихванели на островите от Карибския архипелаг, цялото пътешествие щяло да възвърне няколко пъти първоначалното капиталовложение.
При преустрояването на кораба основният проблем бил създаването на подходящи условия за фиданките по време на прехода. Един от основните проблеми било постоянното напояването със сладка вода.
На 23 декември 1787 г. „Bounty” отплавал за Таити, под командването на капитан Уилям Блай. Пътуването било изключително изтощително и изнервило екипажа. Когато пристигнали на острова през октомври 1788 г. се оказало, че трябва да изчакат няколко месеца, за да узреят плодовете на хлебното дърво. Недоволният екипаж отплавал от Таити с разсада чак през април 1789 г. Поради строгото отношение на капитана и грижите за растенията в края на месеца напрежението сред моряците достигнало връхната си точка. На 28 април 1789 година, недоволните, оглавявани от помощник капитана Флетчър Кристиан, превзели кораба, качили капитан Блай и верните му хора на една лодка и ги пуснали в открито море. Под командването на новия си капитан, „Bounty” поел отново към Таити. За съжаление скъпоценния му товар – фиданките – били изхвърлени в морето от афектираните членове на екипажа. Флетчър съзнавал, че престоя му на Таити е рискован и затова качил насила няколко роби – мъже и жени, и се отправил към множеството необитаеми острови, където Кралския флот нямало да го открие.
На 23 януари 1790 г. „Bounty”, на който се намирали 8-членния екипаж и таитянските роби, се приближил към остров Питкърн. За да не може никой да напусне острова, великолепният търговски кораб „Bounty” бил опожарен. След години, в следствие на множеството пререкания и суровите условия на острова, от екипажа оцелял само Джин Адамс, който станал старейшина на новата колония.
Моделът на „Bounty”
Моделът представлява голямо копие на платнохода в адмиралтейски стил. Особеното в този модел е, че един от бордовете е открит и може да се види вътрешното устройство на „Bounty”. Вторият борд е напълно закрит, както при другите класически модели на Artesania Latina. Практически с този макет вие имате модел на кораба, изпълнен в два напълно различни стила. За откритата част на борда е необходимо да бъдат направени всички вътрешни палуби, стълби, врати, обзавеждане, товари. Левият борд на „Bounty” има обшивка от два вида дървени летви. Горната част на борда е обшита с летви от липа, а долната е с орех. Десният борд има обшивка само в носовата и кърмовата част. Килът, шпангоутът и другите дървени детайли са дадени изрязани. В комплекта има голямо количество метални детайли, в това число носовата фигура и кърмовите украшения. Всички блокове, скрипци, ванти, мачти, реи, платна и флагове са включени в комплекта.
Още една приятна изненада за любителите-корабомоделисти е сглобяемата спасителна лодка (за нея в комплекта има кил, шпангоут и всички необходими части). Въпреки своята сложност, моделът може да се реализира безпроблемно, поради включеното точно описание – стъпка по стъпка, и четирите подробни чертежа в реалните размери на макета.
При сглобяването на този макет ще ви е необходимо и лепило за дървени модели и макети.
След завършване на модела е необходимо дървените части да бъдат лакирани.
За по-голяма прецизност и удобство по време на работа, може да използвате специализираните инструменти за сглобяване на модели и макети.