Мащабно умален сглобяем модел на американския корабен изтребител - F6F-5 "Hellcat"
Брой части: 74
Дължина на модела: 14.2 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо
лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с
боички.
За F6F-5 "Hellcat"
Самолетът Grumman F6F "Hellcat" е американски палубен изтребител от времето на Втората световна война. Появява се като модернизиран вариант на изтребител F4F "Wildcat". През юни 1941-ва година американските ВМС сключват договор с фирма "Grumman", според силата на който трябва да бъде извършена цялостна модернизация на "Wildcat", но по време на изпълнението на поставената задача, производителите на практика създават нов самолет с друга форма на фюзелажа, конструкция на шасито и по-мощен двигател. Производството на F6F "Hellcat" започва през 1943-та година, а първият боен полет се състои през месец август същата година. С "Hellcat" лети един от най-бележитите асове на ВМС на САЩ - Дейвид Маккембъл.
"Hellcat" е основен конкурент на по-бързия "Vought F4U Corsair" в битката за основен палубен изтребител на американците. "Corsair" има значителни проблеми при приземяването си на палуба, докато при "Hellcat" такива не се наблюдават и това превръща F6F в доминиращ боен самолет на САЩ във втората част на Втората световна война. Съперникът не е изваден от употреба, а получава ново назначение - зачислен е към наземните сили (Американския морски пехотен корпус).
Независимо, че F6F се появява с идеята да бъде модернизация на "Wildcat" и частично прилича на него, практически това е почти изцяло нов самолет. "Hellcat" получава нов дизайн и се задвижва от двигател "Pratt & Whitney R-2800" с 2000 конски сили, използван при "Corsair" и USAAF Republic P-47 "Thunderbolt" изтребителите. За някои военни изследователи "Hellcat" е известен като "големия брат" на "Wildcat".
F6F е известен като здрав, много добре проектиран и надежден корабен изтребител. Появата на този самолет се оказва ключова, тъй като той се превръща в оръжието, което противодейства успешно на Mitsubishi A6M "Zero" и помага за осигуряването на превъзходство във въздушните боеве над Тихоокеанския театър на военните действия.
Изтребителите "Hellcat" успяват да свалят 5223 вражески самолета (повече от всеки друг самолет на Алианса) по време на службата си във флота, морските пехотни сили и Кралския военноморски флот на Великобритания. След войната, полетите на "Hellcat" от фронтовата линия са преустановени, но самолетът остава на служба до 1954-та година, използван като нощен изтребител.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела - "
Mr. Hobby":