През 1778 г., в близост до Кордери Роял, започва строежът на фрегатата „Hermione La Fayette“. С дължина приблизително 210 фута, с обем на платната приблизително 16 000 квадратни фута, разположени на три мачти, „Hermione“ била построена по плановете на корабния инженер Chevillard I'Aine. Тя била част групата на т. нар. леки фрегати - 4 забележителни кораба, построени почти по едно и също време в Рошфор. Те се отличавали със своята бързина и изключителна маневреност. „Hermione“ била оборудвана с 26 оръдия, които изстрелвали 12-паундови гюлета. Строежът на фрегатата продължил 11 месеца, като в него взели участие над сто работника - дърводелци, ковачи, дори затворници. Името на този кораб завинаги ще бъде свързвано с живота и делото на легендарния Ла Файет и неговото участие в борбата за независимост на английските колонии от Северна Америка..
Едва 13-годишен маркиз Жилбер де Ла Файет бил зачислен във Втора рота на кралските мускетари, или така наречената елитна част на „черните мускетари“ (заради цвета на покривалата на конете им). Благодарение на своята смелост и бойни умения, Ла Файет бързо се издигнал и станал капитан. Повратен момент в живота на младежа се оказала срещата му с херцог Глостър, брат на английския крал Хенри III. Херцогът бил против колониалната политика на краля в Северна Америка. Той говорел открито за памфлетите на Томас Пейн, в които колонистите били призовавани да започнат въоръжена борба за своята независимост. Самият Ла Файет написал по-късно „От първия момент, когато чух името на Америка, аз я обикнах и знаех, че ще пролея кръвта си за нейната независимост.“ През лятото на 1776 г. Ла Файет разбрал за началото на въстание в английските северноамерикански колонии и приемането на Декларацията за независимост на САЩ. Младият аристократ решил, че неговият човешки дълг го зове да подкрепи въстаниците. Той заминал за Америка и станал наемник при въстанниците. През януари 1779 г. се завърнал като герой (посрещнала го самата Мария Антоанета) с идеята да получи официалната подкрепа на Франция за своята кауза. Той успява да убеди крал Луи XVI и неговите генерали да предложат военна и финансова помощ на войските на генерал Вашингтон.
Така, на 21 март 1780 г., младият генерал Ла Файет се качил на борда на фрегатата „Hermione“ и отплавал, за да подкрепи американските бунтовници и да се бие рамо до рамо с тях за независимостта им. След 38-дневно плаване младият Ла Файет се срещнал с генерал Вашингтон в Бостън и му предал добрата новина за френската подкрепа. 18 месеца по-късно американските бунтовници, към които се присъединил Ла Файет, спечелили своята първа победа с помощта на френските войски, водени от маршал Рошамбо.
През 1997 г., със съдействието на асоциация „Hermione-La Fayette“, започва работа по реконструкцията на знаменитата „фрегата на свободата“. Стотици специалисти обединили усилията си около идеята да върнат към живот този исторически паметник. Американците казват „За да градим бъдеще, трябва да имаме минало.“ Поради това грандиозният проект за построяването на легендарната фрегата била от такава важност. Плановете са до края на 2012 г. корабът да бъде завършен и да повтори историческото плаване от Рочфорд до Бостън, с което да бъде съживено морското наследство на САЩ.
За допълнителна информация можете да посетите страницата на фрегатата: www.hermione.com
Моделът на фрегатата „Hermione La Fayette“
Корабът има наборен корпус, който се сглобява от готови, лазерно изрязани елементи на шпангоута. Следва обшивка от орехови летви. Палубата се настила със светли летви. Много елементи, които в моделизма обичайно трябва да направите сами, в този комплект са дадени готови, отлети от метал. Към тях се отнасят оръдията с лафетите, решетките, щурвалът, украшенията за кърмата, носовата фигура спасителните лодки, рамките на пушечните отвори. Интересно решение е намерено за част от оръдията, които са отлети заедно с пушечните люкове. Това изключително опростява сглобяването, както и изравняването им.
Освен металните детайли, в комплекта са включени и няколко дървени елемента – мачти, макари, ванти, палубната надстройка и даже сглобена пейка. За мачтите са предвидени заготовки от благороден орех. Блоковете и скрипците са светли, изпълнени от светложълт чемшир. За такелажа са дадени светли и тъмни памучни конци. Всички 12 платна са готови, ушити, но при желание, можете да ги изпълните и сами – дадени са и кройките с точните размери. Инструкцията за сглобяване е от три части – книжка с пояснения, упътване с 95 цветни снимки, които отразяват всички етапи от сглобяването на модела, и 4 страници с чертежи в реален размер на модела.
Този комплект е със средна степен на сложност и е подходящ за моделисти, които не могат да отделят много време за хобито си.
При сглобяването на този макет ще ви е необходимо и лепило за дървени модели и макети.
След завършване на модела е необходимо дървените части да бъдат лакирани.
За по-голяма прецизност и удобство по време на работа, може да използвате специализираните инструменти за сглобяване на модели и макети.