През 1923 г. „Jolie Brise“ бил купен от командир Евелин Джордж Мартин (мореплавател, писател и играч на крикет), който я ремонтирал и спечелил с нея първото състезание Fastnet през август 1925 г. Две години по-късно Мартин продал катера, чрез реклама в списание „Yachting World“, на капитан Уорън Ферие и партньора му д-р Браунлоу Смит. Те сложили двигател и допълнителна кабина на „бриза“. През 1928 г. корабът отново сменил собственика си. Купил го Боби Съмърсет, член-основател на „Ocean Racing Club“. След успешно участие в състезанията Fastnet, на Бермудите и Сантандер, катерът бил продаден на лейтенант Джон Гейдж, който го продал само след година. Новият собственик Стенли Мортимър направил сериозни промени, най-вече в каютата на плавателния съд, и сложил дизелов двигател в Марсилия. След продължително плаване „Jolie Brise“ се завърнал в Саутхемптън, където бил купен от Уилям Стенард. Той обаче нямал щастието да плава с него, защото катера бил конфискуван от Кралските военоморски сили и бил закотвен до края на Втората световна война.
През 1945 г. „Jolie Brise“ бил купен и препродаден в Лисабон на португалски консорциум, начело с Луис Лобато. Последвали почти 30 години, през които „Jolie Brise“ не бил препродаван. През 1975 г., най-вече заради политическата ситуация в Португалия, катерът се завърнал в Соулънт, 50 години след първата си победа във Fastnet.
През 1977 г. „Jolie Brise“ бил купен за Dauntsey's School Sailing Club.
Моделът на „Jolie Brise“ от Artesania Latina е изпълнен от дърво и притежава забележителни детайли. Комплектът е подходящ както за начинаещи, така и за напреднали моделисти, поради особеностите на конструкцията му и основните умения, които са нужни за сглобяването на модела.
Комплектът съдържа:
- лазерно изрязан външен кил от шперплат
- лазерно изрязани елементи на шпангоута от шперплат
- лазерно изрязани елементи на палубата – от шперплат
- летвички от липа за облицовка на палубата – размери 0.6 / 5 / 400 mm
- месингови пирончета
- летвички за обшивката на корпуса от липа – размер 1.5 / 5 / 400 mm
- елементи на кила от липа
- стрингери от орех
- основи на кърмата от махагон
- фалшборд – лазерно изрязан от шперплат
- планшир от орех
- окантовка на отворите на палубата – от орех
- рул от липа
- месингови панти за руля
- греди от махагон, обозначаващо ватерлинията на корпуса
- лазерно изрязана основа, на която стои рулевия – от шперплат
- облицовка на основата за рулевия – от орех
- заготовки за стълбичка от дърво
- метална ръчна помпа
- дръжка за помпата – от месинг
- месингови и дървени елементи (орех) за лебедката
- окантовка за отвора на палубата, където се поставя мачтата – от орех
- лазерно изрязани дървени 8 елементи за палубната надстройка – шперплат, махагон и орех
- мачта от орех
- юферси и блокове от чемшир
- памучни конци – няколко цвята и различни дебелини за такелажа
- елементи за метална котва
- метални скоби, през които минава котвеното въже
- готови ушити платна
- метална табела с името на кораба
- стикер с името на кораба
- знаме
- подробна инструкция за сглобяване на 4 езика – английски, немски, френски и испански
При сглобяването на този макет ще ви е необходимо и лепило за дървени модели и макети.
След завършване на модела е необходимо дървените части да бъдат лакирани.
За по-голяма прецизност и удобство по време на работа, може да използвате специализираните инструменти за сглобяване на модели и макети.