В човешката история (поне към момента) има два особено емблематични кораба, наречени „Endeavour“ - единият покорявал моретата, а другият – космическото пространство. Е, водоплаващият HMS „Endeavour“ е първият кораб, с който легендарния британски откривател, изследовател и картограф Джеймс Кук направил своята първа експедиция.
Корабът е построен през 1764 г. в Уитби, графство Йоркшир, където започнала и кариерата на Джеймс Кук. С една дума – кораб и капитан стартират от едно и също място. „Endeavour“ имал широк, прав нос и три мачти, без реи. Дължината му била 32 m, а максималната му скорост - 7-8 възела. Въоръжението му се състояло от 22 оръдия, като повече от половината били с подвижни лафети. По мнението на самия капитан, корабът бил много бърз и маневрен за размерите си.
Докато прекосявал Коралово море, корабът претърпял сериозен инцидент и получил голяма пробойна в корпуса. Въпреки това прибрал целия екипаж невредим до дома. Той станал първият кораб, извършил толкова дълъг рейс без нито една жертва на скорбута. Въпреки многото си достойнства, „Индевър“ имал и недостатъци. Липсата на медна обшивка, предпазваща дървения корпус, станала причина за сериозни поражения по корпуса му. Обстоятелствата около експедицията и нейната продължителност оказали пагубно влияние върху кораба.
На 11 юни 1772 г., след 4-годишно плаване, „Endeavour“ се завърнал в Англия. По-нататъшната му съдба е обвита в мистерии.
Специално за „Endeavour“, били построени командирски катер, баркас и малка корабна лодка. Катерът бил предназначен за ползване от капитана и офицерите, които достигали с него до брега. Баркасът се използвал за транспортиране на вода, дърва и припаси до кораба.
Моделът на лодката на „Индевър“ се сглобява от лазерно изрязани детайли, а корпусът му е с двойна обшивка от рамин и коралово дърво. Ниската палуба позволява да се видят всички подробности от интериора й. Планширът и надлъжните стрингери са дадени готови.
Пейките и веслата се сглобяват от готови елементи, които са изпълнени от орех и коралово дърво. В комплекта на лодката има ведра, барел, котва, две мачти и бушприт, конци за такелажа и три платна, които са напълно готови.
При сглобяването на този макет ще ви е необходимо и лепило за дървени модели и макети.
След завършване на модела е необходимо дървените части да бъдат лакирани.
За по-голяма прецизност и удобство по време на работа, може да използвате специализираните инструменти за сглобяване на модели и макети.