Моделът е с мащаб 1:65.
Дължина: 560 mm
Височина: 485 mm
Широчина: 260 mm
При сглобяването на този макет ще ви е необходимо и лепило за дървени модели и макети.
След завършване на модела е необходимо дървените части да бъдат лакирани.
За по-голяма прецизност и удобство по време на работа, може да използвате специализираните инструменти за сглобяване на модели и макети.
За Santa Maria
Поради ограничените средства Колумб бил принуден да наеме кораби "втора ръка", които не били предназначени да изпълняват изследователски задачи, а само търговски курсове. "Санта Мария" била средноразмерна тримачтова карака от типа "нао", с дължина не повече от 25 метра. Действителният й размер не е уточнен, защото в различни източници дължината й варира от 70 до 82 фута (21,4 или 25 метра). Неин собственик бил Хуан де ла Коса (пътешественик и картограф). Причината "Санта Мария" да бъде избрана за флагман била нейната стабилност и устойчивост при бури, въпреки че не се славела с бързина. Оригиналното име на "Santa María" било "La Gallega", заради мястото, където била построена - Понтеведра, Галиция. Сред моряците корабът бил популярен като "Marigalante" ("Санта Мария"). В писмените документи на първата експедиция на Колумб тя фигурирала като "La Capitana" или "La Nao". Караката "Санта Мария" била еднопалубна, тримачтова с прави рейки. Платната й били фок и фок марсел на фок мачтата, грот и грот марсел на грот мачтата, кос бизан на бизан мачтата и прав блинд за бушприта.
На 3 август 1492 година трите кораба "Санта Мария", "Пинта" и "Ниня" потеглили от Палос. Попътният вятър ги отвел до Саргасово море. В началото на октомври моряците оказали натиск върху Колумб и той сменил курса на югозапад. След няколко дни в далечината се появила суша - красив остров, който нарекли Сан Салвадор. Коренните му жители - араваките - били миролюбив и гостоприемен народ. Те не носели дрехи, имали рисунки по телата си и не познавали желязото. На Сан Салвадор испанците за първи път видели навити на тръбичка сухи листа тютюн, които араваките пушели. Когато достигнали до Куба, хората на Колумб открили, че местните отглеждали непознати земеделски култури - царевицата и картофите, които в последствие изиграли важна роля в изхранването на милиони хора. Основната задача на експедицията обаче не била откриването на нови биологични видове, а намирането на злато и завладяването на територии. Воден от жаждата за богатства, Колумб поел на изток, където се говорело, че има остров, "на който златото се търкаляло по брега". Алчността разделила трите кораба. Капитанът на "Пинта" се отлъчил, за да открие сам несметните богатства. "Санта Мария" и "Ниня" продължили плаването си сами и открили остров Тортуга. За зла участ, точно в нощта на Коледа, "Санта Мария" заседнала в риф. Щетите по нея били непоправими. Христофор Колумб решил да спаси каквото може и с помощта на местното население свалили на брега ценните товари. От останките на кораба екипажът и местните построили форт, който бил завършен на 6 януари 1493 година, нарекли го "Рождество" (La Navidat). Днес, на мястото на форта се намира град Môle Saint-Nicolas.
За съжаление за историята не е запазено нито едно изображение на Колумбовата "Санта Мария". Въпреки това през 1892 година, по случай кръглата годишнина от първата експедиция, била построена реплика на "Santa Maria". През XX век са правени множество нейни макети и плаващи копия в реален размер. Една част от тях са "нао", а други - изпълнени като каравели. Самият Колумб в записките си наричал "Санта Мария" и карака и каравела. Последната реплика на кораба е като "нао", като тази нейна версия е призната за най-правдоподобна. Запазена е единствено котвата на великия кораб, изложена в Националния музей на Хаити в Порт-о-Пренс.
На 3 август 1492 година трите кораба "Санта Мария", "Пинта" и "Ниня" потеглили от Палос. Попътният вятър ги отвел до Саргасово море. В началото на октомври моряците оказали натиск върху Колумб и той сменил курса на югозапад. След няколко дни в далечината се появила суша - красив остров, който нарекли Сан Салвадор. Коренните му жители - араваките - били миролюбив и гостоприемен народ. Те не носели дрехи, имали рисунки по телата си и не познавали желязото. На Сан Салвадор испанците за първи път видели навити на тръбичка сухи листа тютюн, които араваките пушели. Когато достигнали до Куба, хората на Колумб открили, че местните отглеждали непознати земеделски култури - царевицата и картофите, които в последствие изиграли важна роля в изхранването на милиони хора. Основната задача на експедицията обаче не била откриването на нови биологични видове, а намирането на злато и завладяването на територии. Воден от жаждата за богатства, Колумб поел на изток, където се говорело, че има остров, "на който златото се търкаляло по брега". Алчността разделила трите кораба. Капитанът на "Пинта" се отлъчил, за да открие сам несметните богатства. "Санта Мария" и "Ниня" продължили плаването си сами и открили остров Тортуга. За зла участ, точно в нощта на Коледа, "Санта Мария" заседнала в риф. Щетите по нея били непоправими. Христофор Колумб решил да спаси каквото може и с помощта на местното население свалили на брега ценните товари. От останките на кораба екипажът и местните построили форт, който бил завършен на 6 януари 1493 година, нарекли го "Рождество" (La Navidat). Днес, на мястото на форта се намира град Môle Saint-Nicolas.
За съжаление за историята не е запазено нито едно изображение на Колумбовата "Санта Мария". Въпреки това през 1892 година, по случай кръглата годишнина от първата експедиция, била построена реплика на "Santa Maria". През XX век са правени множество нейни макети и плаващи копия в реален размер. Една част от тях са "нао", а други - изпълнени като каравели. Самият Колумб в записките си наричал "Санта Мария" и карака и каравела. Последната реплика на кораба е като "нао", като тази нейна версия е призната за най-правдоподобна. Запазена е единствено котвата на великия кораб, изложена в Националния музей на Хаити в Порт-о-Пренс.