Корабът на Нейно величество (Her Majesty’s Ship - HMS) „Victory“ e единственият оцелял военен кораб, от който може да се съди за уменията на военоморските сили, корабните инженери и корабостроители на Великобритания от средата на XVIII век. „Виктори“ е построен през 1765 г. и в началото на борда му е имало 100 оръдия с различен калибър. Строителството му започнало през 1759 г., а спускането на вода било 6 години по-късно.
„Виктори“ участвал в много морски битки, като най-известната е Трафалгарската, където бил флагман на английската флотилия. По време на легендарния сблъсък, на борда на „Victory“ бил ранен смъртоносно адмирал Нелсън.
Параметрите на ветроходния гигант, чийто конструктор е Томас Слейд, са забележителни. Дължината му по ватерлинията е 69 m, височината от кила до клотика на грота е 62,5 m, а площта на платната е 5 440 m². Скоростта му достига 11 възела. Екипажът му през различните периоди варирал около 1000 души.
През първата половина на 1790 г. корабите от британския флот трябвало да бъдат превъоръжени с нови оръдия, конструирани от инженера Томас Бломфелд. През 1803 г. „Victory“ бил ремонтиран основно. През 1805 г., по време на Трафалгарската битка, част от оръдията му били заменени с по-големи и добавени 2 нови. С тях общият брой достигнал 104.
Активната служба на „Виктори“ започнала през 1778 г., когато френския крал Людовик XVI заявил, че признава независимостта на северноамериканските щати и Франция ще установи с тях икономически и търговски отношения. В случай на необходимост тя щяла да защити с военните си кораби търговския път. В отговор английския крал Георг III отзовал посланика си в Париж, което обтегнало отношенията между двете държави и въздуха се понесла миризма на барут. За командващ флота на Великобритания бил назначен виконт Кепел. Той избрал „Victory“ за свой флагмански кораб. Първият капитан на „победителя“ бил Джон Линдзи. Той наредил да бъдат заменени 30-те 42-футови оръдия на пушечната палуба, с по-леки (32-фунтови). Това позволило да се намали товара на кораба и да се увеличи свободното пространство на палубата.
По време на Трафалгарската битка (21 октомври 1805 г.) между Великобритания и обединената френско - испанска флота, „Виктори“ бил флагман и оглавявал левия фланг на английския флот. Капитан на кораба по време на битката бил Томас Харди. На борда на „Виктори“ бил и адмирал Хорацио Нелсън. Той насърчавал моряците и повдигал бойния им дух. В началото на битката френският флагман „Бюсентор“ се насочил към „Виктори“. Французите имали реален шанс да превземат кораба с адмирала, но за щастие на помощ му се притекъл 98-оръдейния британски кораб „Темерер“. След ожесточена схватка френският ветроход „Редутабл“ се притекъл на помощ на флагмана си, врязъл се във „Виктори“ и го превзел на абордаж. Адмирал Нелсън бил смъртоносно ранен, но до победата на англичаните останал в съзнание. „Темерер“ успял да защити „Виктори“, избивайки повече от половината французи от „Редутабл“.
След 1812 г. корабът не взимал вече участие в боеве, а от януари 1922 г. Бил сложен на постоянен док в Портсмунт. Към настоящия момент той е приведен в състоянието, в което бил по времена Трафалгарската битка и е една от главните забележителности на Портсмунт.