store.bg - бързо, лесно и удобно
Начало   Хоби    А.В.В.А. Христов - к  
store.bg - бързо, лесно и удобно!
Грижа за клиента   |   За контакти
Начало   Хоби    А.В.В.А. Христов - к    Карака - Santa Maria - Декоративен кораб от дърво
Търсене
Моделизъм
Според материала
Работилница
Още снимки на този макет
Santa Maria
Santa Maria
Santa Maria
Santa Maria

Карака - Santa Maria


Декоративен кораб от дърво
 
Внимание!
Продуктът е спрян от продажба и не се очакват нови наличности в близко бъдеще.
Можеш да заплатиш поръчаните продукти в брой при доставката.
Всички продукти се изпращат с възможност за преглед преди плащане.
За цена и срок на доставка до твоя адрес кликни тук.
Размери44 / 9.5 / 38 cm
МатериалДърво и текстил
За възрастНад 14 години
Алтернативни предложения
Флагман - Soleil Royal - Декоративен кораб от дърво - макет
Флагман - Soleil Royal
Декоративен кораб от дърво


 
Размери: 50 / 44 / 18 cm 
Цена:  188.50 лв.
Флагман - Сан Фелипе - Декоративен кораб от дърво - макет
Флагман - Сан Фелипе
Декоративен кораб от дърво


 
Размери: 65 / 56 / 22 cm 
Цена:  188.50 лв.
Суверенът на моретата - Декоративен кораб от дърво - макет
Суверенът на моретата
Декоративен кораб от дърво


 
Размери: 50 / 44 / 18 cm 
Цена:  188.50 лв.
Джонка с алени платна - Декоративен кораб от дърво - макет
Джонка с алени платна
Декоративен кораб от дърво


 
Размери: 40 / 15 / 42 cm 
Цена:  120.00 лв.
Джонка с дървени платна - Декоративен кораб от дърво - макет
Джонка с дървени платна
Декоративен кораб от дърво


 
Размери: 30 / 11 / 34 cm 
Цена:  81.50 лв.
Джонка с алени платна - Декоративен кораб от дърво - макет
Джонка с алени платна
Декоративен кораб от дърво


 
Размери: 30 / 11 / 33.5 cm 
Цена:  81.50 лв.
Atlantis - Декоративен кораб от дърво - макет
Atlantis
Декоративен кораб от дърво


 
Размери: 36 / 6 / 30 cm 
Цена:  22.90 лв.
Описание
Ръчно изработен модел на кораб "Santa Maria". Моделът е изработен ръчно от опитни и квалифицирани занаятчии. Не са използвани модели за сглобяване, а декорациите са прецизно изработени. Платната запазват своята форма и не се нагъват. Корабът е с дължина 44 cm, широчина 9.5 cm и с височина от 38 cm.
За Santa Maria
Корабът "Santa Maria" - флагман на първата експедиция на Христофор Колумб, бил най-внушителния плавателен съд от тези, с които отплавал към Новия свят през 1492 година (по-голям от "La Pinta" и "La Nina".
Поради ограничените средства Колумб бил принуден да наеме кораби "втора ръка" (ако не и трета), които не били предназначени да изпълняват изследователски задачи, а само търговски курсове. "Санта Мария" била средноразмерна тримачтова карака от типа "нао", с дължина не повече от 25 метра. Действителният размер не е уточнен, защото в различни източници дължината варира от 70 до 82 фута (21.4 или 25 m). Неин собственик бил Хуан де ла Коса (пътешественик и картограф). Причината "Санта Мария" да бъде избрана за флагман била нейната стабилност и устойчивост при бури, въпреки че не се славела с бързина. Оригиналното име на "Santa Maria" било "La Gallega", заради мястото, където била построена - Понтеведра, Галиция. Сред моряците корабът бил популярен като "Marigalante" ("Санта Мария"). В писмените документи на първата експедиция на Колумб тя фигурирала като "La Capitana" или "La Nao".
Караката "Санта Мария" била еднопалубна, тримачтова с прави рейки. Платната ѝ били фок и фок марсел на фок мачтата, грот и грот марсел на грот мачтата, кос бизан на бизан мачтата и прав блинд за бушприта.
На 3 август 1492 година трите кораба „Санта Мария“, "Пинта" и "Ниня" потеглили от Палос. Попътният вятър ги отвел до Саргасово море. В началото на октомври моряците оказали натиск върху Колумб и той сменил курса на югозапад. След няколко дни в далечината се появила суша - красив остров, който нарекли Сан Салвадор. Коренните му жители - араваките - били миролюбив и гостоприемен народ. Те не носели дрехи, имали рисунки по телата си и не познавали желязото. На Сан Салвадор испанците за първи път видели навити на тръбичка сухи листа тютюн, които араваките пушели. Когато достигнали до Куба, хората на Колумб открили, че местните отглеждали непознати земеделски култури - царевицата и картофите, които в последствие изиграли важна роля в изхранването на милиони хора. Основната задача на експедицията обаче не била откриването на нови биологични видове, а намирането на злато и завладяването на територии. Воден от жаждата за богатства, Колумб поел на изток, където се говорело, че има остров, "на който златото се търкаляло по брега". Алчността разделила трите кораба. Капитанът на "Пинта" се отлъчил, за да открие сам несметните богатства. "Санта Мария" и "Ниня" продължили плаването си сами и открили остров Тортуга. За зла участ, точно в нощта на Коледа, "Санта Мария" заседнала в риф. Щетите по нея били непоправими. Христофор Колумб решил да спаси каквото може и с помощта на местното население свалили на брега ценните товари. От останките на кораба екипажът и местните построили форт, който бил завършен на 6 януари 1493 година, нарекли го "Рождество" (La Navidat). Днес, на мястото на форта се намира град Saint-Nicolas.
За съжаление за историята не е запазено нито едно изображение на Колумбовата "Санта Мария". Въпреки това през 1892 година, по случай кръглата годишнина от първата експедиция, била построена реплика на "Santa Maria". През XX в. са правени множество нейни макети и плаващи копия в реален размер. Една част от тях са "нао", а други - изпълнени като каравели. Самият Колумб в записките си наричал „Санта Мария“ и карака и каравела. Последната реплика на кораба е като "нао", като тази нейна версия е призната за най-правдоподобна.
Запазена е единствено котвата на великия кораб, изложена в Националния музей на Хаити в Порт-о-Пренс.
Корпусът има двойна обшивка (от благороден орех), а във фалшборда има пушечни отвори. В контраст с тъмния орехов корпус, палубата е покрита със светли летви.
Килът се поставя накрая, когато обшивката на корпуса е напълно готова. Тогава е подходящо да се монтира и руля, за който са предвидени три месингови панти. За засилване на визуалния ефект на модела, детайлите по палубата са изпълнени от тъмно дърво. Това се отнася за люковете, огражденията и мачтите. За дървените части на модела са използвани няколко вида екзотичен дървен материал - сапели (двойник на махагона), мукали, рамин, коралово дърво и орех. Въпреки че моделът не е голям, той е наситен с множество миниатюрни детайли - корабен фенер, метални капаци, врати, оръдия, две спасителни лодки, трапове, и др. Въоръжението на кораба включва 4 оръдия от XV в. и два фалконета. За такелажа са предвидени памучни конци в два цвята и няколко диаметъра, както и правилни триъгълни юферси и блокове. Платната са готови - разкроени и обшити. Флаговете и вимпела са отпечатани върху плат.
Рейтинг
Рейтинг: 9.00 / 1 глас 
За да оцените макета "Карака - Santa Maria", изберете цифрата отговаряща на Вашата оценка по десетобалната система:



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Мнения на посетители
 

Ако искате да сте първият дал мнение за този макет, направете го сега!

Вашето име:
Тип:
e-mail:
Мнение:
 
Важна информация!
Мненията, които най-добре описват макета, ще бъдат видими при всяко посещение на страницата. За да видите всички останали мнения, моля натиснете бутона "Покажи всички мнения". Без предупреждение ще бъдат изтривани коментари с обидно, расистко, клеветническо или друго съдържание, което нарушава добрия тон.
Закупилите този макет, купуват също

Карака - Santa Maria


Декоративен кораб от дърво
Поръчай през телефона си сега.
Лесно е!
Внимание!
Продуктът е спрян от продажба и не се очакват нови наличности в близко бъдеще.
Можеш да заплатиш поръчаните продукти в брой при доставката.
Всички продукти се изпращат с възможност за преглед преди плащане.
За цена и срок на доставка до твоя адрес кликни тук.
Размери44 / 9.5 / 38 cm
МатериалДърво и текстил
За възрастНад 14 години
Още снимки на този макет
Santa Maria
Santa Maria
Santa Maria
Santa Maria
Алтернативни предложения
Флагман - Soleil Royal
Декоративен кораб от дърво
Възможна е експресна доставка само за 4 часа в рамките на София, в работни дни от 10:00 до 20:00 часа.
Цена:  188.50 лв.
Флагман - Сан Фелипе
Декоративен кораб от дърво
Възможна е експресна доставка само за 4 часа в рамките на София, в работни дни от 10:00 до 20:00 часа.
Цена:  188.50 лв.
Суверенът на моретата
Декоративен кораб от дърво
Възможна е експресна доставка само за 4 часа в рамките на София, в работни дни от 10:00 до 20:00 часа.
Цена:  188.50 лв.
Джонка с алени платна
Декоративен кораб от дърво
Възможна е експресна доставка само за 4 часа в рамките на София, в работни дни от 10:00 до 20:00 часа.
Цена:  120.00 лв.
Джонка с дървени платна
Декоративен кораб от дърво
Възможна е експресна доставка само за 4 часа в рамките на София, в работни дни от 10:00 до 20:00 часа.
Цена:  81.50 лв.
Джонка с алени платна
Декоративен кораб от дърво
Възможна е експресна доставка само за 4 часа в рамките на София, в работни дни от 10:00 до 20:00 часа.
Цена:  81.50 лв.
Atlantis
Декоративен кораб от дърво
Възможна е експресна доставка само за 4 часа в рамките на София, в работни дни от 10:00 до 20:00 часа.
Цена:  22.90 лв.
Експедиционният кораб на Христофор Колумб - Santa Maria
Сглобяем модел на кораб от дърво
Цена:  289.00 лв.
Описание
Ръчно изработен модел на кораб "Santa Maria". Моделът е изработен ръчно от опитни и квалифицирани занаятчии. Не са използвани модели за сглобяване, а декорациите са прецизно изработени. Платната запазват своята форма и не се нагъват. Корабът е с дължина 44 cm, широчина 9.5 cm и с височина от 38 cm.
За Santa Maria
Корабът "Santa Maria" - флагман на първата експедиция на Христофор Колумб, бил най-внушителния плавателен съд от тези, с които отплавал към Новия свят през 1492 година (по-голям от "La Pinta" и "La Nina".
Поради ограничените средства Колумб бил принуден да наеме кораби "втора ръка" (ако не и трета), които не били предназначени да изпълняват изследователски задачи, а само търговски курсове. "Санта Мария" била средноразмерна тримачтова карака от типа "нао", с дължина не повече от 25 метра. Действителният размер не е уточнен, защото в различни източници дължината варира от 70 до 82 фута (21.4 или 25 m). Неин собственик бил Хуан де ла Коса (пътешественик и картограф). Причината "Санта Мария" да бъде избрана за флагман била нейната стабилност и устойчивост при бури, въпреки че не се славела с бързина. Оригиналното име на "Santa Maria" било "La Gallega", заради мястото, където била построена - Понтеведра, Галиция. Сред моряците корабът бил популярен като "Marigalante" ("Санта Мария"). В писмените документи на първата експедиция на Колумб тя фигурирала като "La Capitana" или "La Nao".
Караката "Санта Мария" била еднопалубна, тримачтова с прави рейки. Платната ѝ били фок и фок марсел на фок мачтата, грот и грот марсел на грот мачтата, кос бизан на бизан мачтата и прав блинд за бушприта.
На 3 август 1492 година трите кораба „Санта Мария“, "Пинта" и "Ниня" потеглили от Палос. Попътният вятър ги отвел до Саргасово море. В началото на октомври моряците оказали натиск върху Колумб и той сменил курса на югозапад. След няколко дни в далечината се появила суша - красив остров, който нарекли Сан Салвадор. Коренните му жители - араваките - били миролюбив и гостоприемен народ. Те не носели дрехи, имали рисунки по телата си и не познавали желязото. На Сан Салвадор испанците за първи път видели навити на тръбичка сухи листа тютюн, които араваките пушели. Когато достигнали до Куба, хората на Колумб открили, че местните отглеждали непознати земеделски култури - царевицата и картофите, които в последствие изиграли важна роля в изхранването на милиони хора. Основната задача на експедицията обаче не била откриването на нови биологични видове, а намирането на злато и завладяването на територии. Воден от жаждата за богатства, Колумб поел на изток, където се говорело, че има остров, "на който златото се търкаляло по брега". Алчността разделила трите кораба. Капитанът на "Пинта" се отлъчил, за да открие сам несметните богатства. "Санта Мария" и "Ниня" продължили плаването си сами и открили остров Тортуга. За зла участ, точно в нощта на Коледа, "Санта Мария" заседнала в риф. Щетите по нея били непоправими. Христофор Колумб решил да спаси каквото може и с помощта на местното население свалили на брега ценните товари. От останките на кораба екипажът и местните построили форт, който бил завършен на 6 януари 1493 година, нарекли го "Рождество" (La Navidat). Днес, на мястото на форта се намира град Saint-Nicolas.
За съжаление за историята не е запазено нито едно изображение на Колумбовата "Санта Мария". Въпреки това през 1892 година, по случай кръглата годишнина от първата експедиция, била построена реплика на "Santa Maria". През XX в. са правени множество нейни макети и плаващи копия в реален размер. Една част от тях са "нао", а други - изпълнени като каравели. Самият Колумб в записките си наричал „Санта Мария“ и карака и каравела. Последната реплика на кораба е като "нао", като тази нейна версия е призната за най-правдоподобна.
Запазена е единствено котвата на великия кораб, изложена в Националния музей на Хаити в Порт-о-Пренс.
Корпусът има двойна обшивка (от благороден орех), а във фалшборда има пушечни отвори. В контраст с тъмния орехов корпус, палубата е покрита със светли летви.
Килът се поставя накрая, когато обшивката на корпуса е напълно готова. Тогава е подходящо да се монтира и руля, за който са предвидени три месингови панти. За засилване на визуалния ефект на модела, детайлите по палубата са изпълнени от тъмно дърво. Това се отнася за люковете, огражденията и мачтите. За дървените части на модела са използвани няколко вида екзотичен дървен материал - сапели (двойник на махагона), мукали, рамин, коралово дърво и орех. Въпреки че моделът не е голям, той е наситен с множество миниатюрни детайли - корабен фенер, метални капаци, врати, оръдия, две спасителни лодки, трапове, и др. Въоръжението на кораба включва 4 оръдия от XV в. и два фалконета. За такелажа са предвидени памучни конци в два цвята и няколко диаметъра, както и правилни триъгълни юферси и блокове. Платната са готови - разкроени и обшити. Флаговете и вимпела са отпечатани върху плат.
Назад
Катер - Le Cerf
Сглобяем модел на кораб от дърво
Безплатна доставка за София, 2.90 за провинцията!
Artesania Latina - кораби от дърво