Мащабно умален сглобяем модел от пластмаса на съветски реактивен изтребител - МиГ-17ПФ "Radar Fresco".
Брой части: 160
Дължина на модела: 24.00 cm
Размах на крилата: 19.80 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо
лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с
боички.
За МиГ-17ПФ
МиГ-17 (обозначение от НАТО: Fresco) е съветски едноместен реактивен изтребител от времето на Студената война. Самолетът остава в историята като един от най-успешните изтребители в своя клас. Появява се на бял свят през 1949-та година, разработен от ОКБ "МиГ" и е наследник на МиГ-15.
Още в самото начало на разработването на самолета, се работи по две направления, засягащи целите, за които той да бъде използван. Предвижда се МиГ-17 да се използва като фронтови изтребител и като изтребител-прехващач. И докато развитието на фронтовия изтребител е сравнително безпроблемно, то появата на изтребителя-прехващач МиГ-17П става на по-късен етап, заради различни проблеми, свързани с трудности при преодоляване на тестовите полети, както и с това, че планираната за монтиране в самолета РЛС "Коршун" не е приета за серийно производство. Въпреки всичко усилията на конструкторите дават резултат и през 1953-та година целта е изпълнена, а МиГ-17П се превръща в първия лек изтребител-прехващач с бордова РЛС (монтирана е радиолокационна станция РП-1 "Изумруд"), които влиза във въоръжените сили на СССР.
Модификацията МиГ-17ПФ е допълнителна разработка на базата на МиГ-17П, като при нея промяната е свързана с появата на форсиран двигател ВК-1Ф и РЛС предупреждение за облъчване от радари "Сирена-2".
В средата и края на 50-те години версии на МиГ-17 се произвеждат по лиценз в Полша, Китай и Чехословакия. Поляците получават документацията за построяване на машините от модификацията МиГ-17Ф. Позната като Lim-5, полската версия на самолета се произвежда в различни варианти - Lim-5R (разузнавателен, с допълнително фотооборудване), Lim-5P (прехващач, на базата на МиГ-17ПФ), Lim-5M, превърнал се в основа за появата на по-дълбоката модификация Lim-6.
По същото време известна бройка МиГ-17 и МиГ-17Ф влизат на въоръжение в Китай и са известни като J-4. През 1955-та година азиатската държава започва да произвежда МиГ-овете по лиценз, като новите модели получават обозначението Shenyang J-5. Конструирана е учебно-боева модификация, като става известна като JJ-5. Общият брой изработени самолети надхвърля 1000.
Чехословакия започва своето лицензно производство на МиГ-17ПФ през 1955-та година, а самолетът е обозначен като S-104 и от него са произведени повече от 450 машини.
Моделът на "MisterCraft" е възстановка на модификацията МиГ-17ПФ, произвеждана в СССР.