Мащабно умален сглобяем модел от пластмаса на немски свързочен самолет - Fi 156 C-1 "Storch".
Брой части: 58
Дължина на модела: 13.80 cm
Размах на крилата: 19.60 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо
лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с
боички.
За Fi 156 C-1 "Storch"
Fi 156 C-1 "Storch" (щъркел) е малък немски свързочен самолет, строен от компанията "Fiesler" преди и по време на Втората световна война. Масовото производство на машината в някои страни продължава до 50-те години. "Щъркелът" остава популярен и до ден днешен заради отличните си характеристики при излитането и кацането на къси разстояния. Произвежданите по-късно във Франция варианти често участват в авиошоу програми.
През 1935-та, Райхминистерството на авиацията задава официални предложения на няколко компании за производството на нов самолет за "Luftwaffe", който да е подходящ за свързочни, разузнавателни полети и медицинска евакуация. Така се появяват Messerschmitt Bf 163 и Siebel Si 201, които да се конкурират с модела на "Fiesler". Главния конструктор Райнхолд Мевес и техническия директор Ерих Бахем предлагат конструкция, която осигурява възможност за вертикално излитане, особено в случаи на силен вятър. Самолетът може да излети и кацне практически навсякъде - писта с дължина 60 m се оказва напълно достатъчна, а при кацането с насрещен вятър, пробегът е дори по-кратък.
За изработката на крилата, двамата конструктори са вдъхновени от дизайна на крилата на самолета Junkers Doppelflügel. Предложеният от тях дизайн позволява на крилата да бъдат сгънати по протежение на фюзелажа, по подобие на американския F4F "Wildcat". Това позволява при транспортирането от едно място на друго, самолетът може да бъде превозван в товарната част на камион или да бъде теглен.
Друга впечатляваща особеност на Fi 156 са дългите му колесници. Те са с пружинни амортисьори с ход 450 mm и позволяват на самолета да се приземява върху груб и неравен терен. По време на полет, колесниците висят надолу, придавайки на машината вид на дългокрака и дългокрила птица, откъдето идва и прозвището на самолета - щъркел. С ниската си скорост на приземяване, "щъркелът" често се приземява вертикално, а в редки случаи (при силен вятър) и движейки се назад.
Тези характеристики се оказват напълно достатъчни за проекта на "Fiesler" да спечели съревнованието с моделите на "Messerchmitt" и "Siebel". Освен в Германия, самолетът се произвежда в Русия, Чехия, Франция и Румъния, като общият брой построени единици е над 2800.
Моделът на "MisterCraft" е възстановка на триместната версията Fi 156 C-1, която е предназначена за свързочни полети.