Мащабно умален сглобяем модел от пластмаса на френски ударен бомбардировач - Breguet Br.693 B2.
Брой части: 56
Дължина на модела: 13.20 cm
Размах на крилата: 21.00 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо
лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с
боички.
За Breguet Br.693 B2
Breguet 690 и производните му модификации са серия от леки двумоторни двуместни щурмови бомбардировачи, използвани от френските ВВС по време на Втората световна война.
Самолетът е предназначен да бъде лесен за поддръжка и управление, както и да може да лети при скорост 480 km/h на височина 4000 m. Френската машина впечатлява с твърдата си конструкция и ефективното въоръжение. Независимо от това, френското превъоръжаване на самолета започва две години след английското и поради това недостатъчно количество единици са в бойна готовност, за да направят разликата във войната през 1940-та година.
Базовата версия 690 се разработва през 1934-та година заедно с Potez-630, който печели съревнованието между двата самолета за бъдещ стратегически щурмови бомбардировач. И двата самолета са двумоторни моноплани, задвижвани от радиални двигатели "Hispano-Suiza" 14AB. Възложителите на задачата в своеобразната надпревара поставят имат изискване новият двумоторен самолет с тричленен екипаж да бъде по лек от 3 t. Конструкторите на "Breguet" смятат това ограничение за прекалено рестриктивно и го игнорират. Вместо това те рекламират своето произведение като подходящо за различни назначения (в ролята на разузнавателен самолет, самолет за наземна атака и бомбардировач) без необходимостта от структурни изменения по самия дизайн. Не е изненада, че "Breguet" губи битката с "Potez", но, въпреки това, уверена в потенциала на своята машина, компанията започва изграждането на прототип със свои средства.
Независимо, че френските ВВС са отлично запознати за чуждите разработки на пикиращи бомбардировачи, те решават да не предприемат действия за развитието на свои подобни машини преди 1937-ма година. Прототипът на "Breguet" 690-01 остава без двигател за почти година, но в крайна сметка извършва своя първи полет на 23-ти март 1938-ма година и показва такъв потенциал, че през юни 1938-ма година са поръчани 100 единици от двуместната модификация, позната като Breguet 691 AB2. Впоследствие тази поръчка е удвоена.
Версията на бомбардировача за поразяване на наземни цели, позната като 691, е оборудвана с 20-милиметрово оръдие и две 7.5-милиметрови картечници, освен това разполага с вътрешен отсек за пренос на бомби, който може да бъде използван при пикираща атака и обикновено е натоварен с 8 50-килограмови бомби. Защитата на задната част на самолета е обезпечена от подвижна 7.5-милиметрова картечница, докато фиксирана версия на същото оръжие, е монтирана под фюзелажа, с цел да откаже от атака нисколетящите изтребители или да може да отговори при наземен обстрел в задната половина на бомбардировача. Екипажът е предпазван от набор бронирани плочи, а резервоарите за гориво имат самоуплътняваща се функция, но тази защита се оказва недостатъчна по време на битка.
Моделът на "MisterCraft" е възстановка на модификацията Br.693 B2, която се отличава от основния модел само по наличието на двигател Gnome-Rhone 14M 6/7. В бойните действия от Втората световна война, щурмоваците се включват от 12-ти май, по време на Битката за Франция. По силата на споразуменията при френската капитулация, Режимът на Виши получава правото да запази 26 самолета Br.693 и Br.695, а след немската окупация на територията, контролирана от Вишистка Франция, всички тези самолети са предадени на италианските ВВС, където се използват в качеството си на учебно-тренировъчни машини.