Мащабно умален сглобяем модел от пластмаса на състезателен автомобил - Alfa Romeo 159 "Alfetta".
Брой части: 51
Дължина на модела: 17.2 cm
Широчина на модела: 6.5 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо
лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с
боички.
За Alfa Romeo 159 "Alfetta"
Alfa Romeo 159 "Alfetta" е един от най-добрите състезателни автомобили от края на 40-те и началото на 50-те години на миналия век. Разработен е от италианския концерн "Alfa Romeo" за участие в състезанията от клас "voiturette" от времената преди Втората световна война. След края на войната, колата се съревновава в новия тип състезания "Formula 1", провеждащи се от 1947-ма година. В първите два сезона на надпреварата, "Alfetta" тотално доминира над своите конкуренти, а по това време автомобилът е управляван от легендите Нино Фарина, Хуан Мануел Фанджо и Луиджи Фаджиоли.
Alfa Romeo 159 се появява като естествен наследник на версията 158 и впечатлява с тръбовидния си дизайн. Новата машина е оборудвана с 8-цилиндров двигател с обем от 1480 ccm. Най-мощните модели са разполагат с двигател с мощност 404 hp и двустепенен компресор тип "Roots". Изходната мощ на двигателя е пренесена към задните колела на автомобила, посредством 4-скоростна трансмисия и универсален вал. Максималната скорост, която развива колата е 310 km/h.
Докато предвоенният модел 158 е успешен само в категорията за "малки" състезателни автомобили, то картината след войната коренно се променя. Приетите нови технически изисквания ограничават обема на двигателите на автомобилите до 1500 ccm, ако са оборудвани с компресор и до 4500 ccm - без компресор. Моделът 159 се възползва отлично от тези ограничения и успява да поддържа същата бързина с тогавашните най-бързи автомобили. Alfa Romeo печели по четири състезания през сезоните 1947-ма и 1948-ма година, а през 1950-та и 1951-ва побеждава в респективно 8 и 5 състезания.
Макар и с дългогодишни традиции в строенето на състезателни автомобили, датиращи още от 1906-та година, Alfa Romeo се оттеглят от Grand Prix сериите в началото на 50-те години, за период от почти 30 години, завръщайки се за кратко в годините между 1979-та и 1985-та. След като отново напуска състезателния клас, компанията се концентрира основно в производството на спортни и леки автомобили.
Моделът на "MisterCraft" е възстановка на състезателния автомобил, взел участие в Гран При на Франция от 1950-та година.