Мащабно умален сглобяем модел от пластмаса на съветски изтребител-бомбардировач - Су-22М4Р "77 JBG".
Брой части: 70
Дължина на модела: 26.40 cm
Размах на крилата: 19.00 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо
лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с
боички.
Су-22М4Р "77 JBG"
Су-17 е съветски изтребител-бомбардировач, разработен през първата половина на 60-те години от ОКБ "Сухой". Това е и първият съветски самолет с крила с изменяема стреловидност. Повече от 30 години Су-17 и различните негови версии са на въоръжение в съветските и руски ВВС, произвежда се и за износ и взима участие в редица военни конфликти.
В началото на 60-те години ОКБ "Сухой" получава задачата за дълбока модернизация на служещия към ВВС изтребител-бомбардировач Су-7. Посоката на модернизацията е по отношение подобряване на радиолокационното оборудване и характеристиките на излитане и кацане. По това време особено голяма популярност набира техническото решение за монтиране на крила с изменяема геометрия, като конструкторите на новата руска машина, водени от Николай Григориевич Зирин, решават да го приложат в своята разработка.
Първият прототип на самолета е Су-7ИГ и практически представлява сериен Су-7БМ с нови крила и леко изменена конструкция на фюзелажа. Дебютният си полет новата машина извършва на 2-ри август 1966-та година, а през юли 1967-ма година е демонстрирана пред широката публика на парада в Домодедово. Тестовите полети показват подобрение в излетно-кацащите характеристики и увеличение на продължителността и далечината на полета. Различните версии на Су-17 позволяват монтирането на над 150 модела оръжия (ракети, бомби, картечници), включително и ядрено, както и резервоари за гориво. През 1969-та година започва и серийното производство, а през годините различни единици се доставят на страни като Германия, Полша, Чехия, Унгария, България, Сирия, Ирак, Египет, Либия и др. Част от експортните самолети са преименувани на Су-20 и Су-22.
Производството на Су-17 продължава до 1990-та година, като пуснатите бройки от всички модификации надвишават 2800. През 1998-ма година Русия изтегля своите летателни единици, но повече от 550 други остават на въоръжение към други държави.
Моделът на "MisterCraft" e възстановка на експортния вариант Су-22М4Р "77 JBG". На практика, това е финалният вариант на Су-17 - Су-17М4, при който е променено радиоелектронното оборудване, монтирана е навигационна система "Чайка" и въздухозаборникът е нерегулируем, което ограничава свръхзвуковата скорост до m=1.7. Освен това е добавен допълнителен въздухозаборник, както и ново въоръжение. Серийното производство започва през 1981-ва година и с известни прекъсвания продължава до 1988-ма.