При сглобяването на този макет ще ви е необходимо и лепило за дървени модели и макети.
След завършване на модела е необходимо дървените части да бъдат лакирани.
За по-голяма прецизност и удобство по време на работа, може да използвате специализираните инструменти за сглобяване на модели и макети.
За "Гокстад"
Изящният модел на викингски кораб от "Artesania Latina" "Viking" е създаден по подобие на "Гокстад" - един от трите дракара, намиращи се в Музея на корабите на викингите в Осло, Норвегия.
Дракарът е изключително бърз и маневрен кораб, който използва не само вятъра, но и силата на викингските гребци. Корпусът му е дълъг и тесен. Името му идва от норвежкото "drakkar", което означава „кораб-дракон“. Тези плавателни съдове са използвани главно за военни цели. Поради плиткото си дъно, те могат да се приближават изключително близо до брега, да избягват подводните скали и да изненадват противниците с неочаквани нападения. На носа и кърмата дракарите имат специфична украса – най-често глава на дракон или на друго митично същество, което пазело кораба от нещастия.
Дракарът "Гокстад" е открит в голяма могила във Вестфолд, Норвегия, през 1880 г. Построен е през 890 г., а около 10 години по-късно е използван като ковчег на смел викингски вожд. Тук ще споменем няколко факта за погребалните викингски обичаи. Широко разпространено е вярването, че викингите са погребвани в морето, на борда на кораб, който се запалва. Тази теза остава по-скоро в сферата на легендите. Историческите факти показват, че великите герои наистина са погребвани в корабите си, но на сушата, откъдето поемат своя път към Отвъдното, в двореца Валхала.
Дракарът "Гокстад" е изработен от дъб, има дължина 24 метра, ширина 5 м и е най-големия от трите кораба в Музея на корабите на викингите. Побира 32 гребци, кила и мачтата му са здрави, а двата му борда са по-високи от на другите два кораба - "Осберг" и "Туне", с два стрингера над отворите за греблата. Отворите могат да се закриват, когато дракарът плава само с платна. С платното си, което е с повърхност 110 m², "Гокстад" може да достигне скорост над 12 възела. Рулят му се повдига, за да не закача дъното, когато плава в плитки води. От външната страна на парапетите му са закрепени 64 дървени щита, боядисани последователно в черно и жълто.
За разлика от "Осберг", "Гокстад" не е толкова луксозно оборудван, но за сметка на това е много по-издръжлив на бури и в битки. Как се държи по вода и какви са плавателните способности на "Гокстад" е проверено, когато през 1893 г. е построено абсолютно негово копие и е пуснато в Атлантическия океан - от Берген до Световния панаир в Чикаго.
Комплектът за сглобяване на модела "Viking" включва лазерно изрязаните части на шпангоута, кила, готови летвички от екзотично дърво за обшивката на корпуса, палубата, както и за ренгоута. В него ще откриете и малки дървени и метални детайли за палубата, както и готово, ушито платно. Инструкцията за сглобяване, както и плановете на модела са изключително подробни и описват работата в снимки - стъпка по стъпка.
Дракарът е изключително бърз и маневрен кораб, който използва не само вятъра, но и силата на викингските гребци. Корпусът му е дълъг и тесен. Името му идва от норвежкото "drakkar", което означава „кораб-дракон“. Тези плавателни съдове са използвани главно за военни цели. Поради плиткото си дъно, те могат да се приближават изключително близо до брега, да избягват подводните скали и да изненадват противниците с неочаквани нападения. На носа и кърмата дракарите имат специфична украса – най-често глава на дракон или на друго митично същество, което пазело кораба от нещастия.
Дракарът "Гокстад" е открит в голяма могила във Вестфолд, Норвегия, през 1880 г. Построен е през 890 г., а около 10 години по-късно е използван като ковчег на смел викингски вожд. Тук ще споменем няколко факта за погребалните викингски обичаи. Широко разпространено е вярването, че викингите са погребвани в морето, на борда на кораб, който се запалва. Тази теза остава по-скоро в сферата на легендите. Историческите факти показват, че великите герои наистина са погребвани в корабите си, но на сушата, откъдето поемат своя път към Отвъдното, в двореца Валхала.
Дракарът "Гокстад" е изработен от дъб, има дължина 24 метра, ширина 5 м и е най-големия от трите кораба в Музея на корабите на викингите. Побира 32 гребци, кила и мачтата му са здрави, а двата му борда са по-високи от на другите два кораба - "Осберг" и "Туне", с два стрингера над отворите за греблата. Отворите могат да се закриват, когато дракарът плава само с платна. С платното си, което е с повърхност 110 m², "Гокстад" може да достигне скорост над 12 възела. Рулят му се повдига, за да не закача дъното, когато плава в плитки води. От външната страна на парапетите му са закрепени 64 дървени щита, боядисани последователно в черно и жълто.
За разлика от "Осберг", "Гокстад" не е толкова луксозно оборудван, но за сметка на това е много по-издръжлив на бури и в битки. Как се държи по вода и какви са плавателните способности на "Гокстад" е проверено, когато през 1893 г. е построено абсолютно негово копие и е пуснато в Атлантическия океан - от Берген до Световния панаир в Чикаго.
Комплектът за сглобяване на модела "Viking" включва лазерно изрязаните части на шпангоута, кила, готови летвички от екзотично дърво за обшивката на корпуса, палубата, както и за ренгоута. В него ще откриете и малки дървени и метални детайли за палубата, както и готово, ушито платно. Инструкцията за сглобяване, както и плановете на модела са изключително подробни и описват работата в снимки - стъпка по стъпка.