Брой части: 109
Дължина на модела: 17.5 cm
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
За Ка-29 "Helix B"
Руският хеликоптер Ка-29 е транспортно-боен вертолет (по кодификация на НАТО: Helix-B), модификация на базовия модел Ка-27. Разработен е от конструкторското бюро "Камов" в началото на 80-те години. Произвежда се в два основни варианта: транспортен и боеви, и е предназначен за десанти с корабите от морската пехота и тяхната огнева поддръжка, унищожаване на жива сила, техника и брегови укрепления на противника. Освен това Ка-29 се използва и за медицинска евакуация, превозване и прехвърляне на военен персонал, транспортиране на различни товари и снабдяване на бойни кораби.
Първият полет на прототипа Ка-252ТБ се състои през 1976-та година, а три години по-късно тестовите полети и изпитания приключват с положителен резултат. Серийното производство на хеликоптера започва през 1984-та година, като във времето до 1991-ва, заводът в гр. Кумертау произвежда 59 бройки. От август 1987-ма година е на въоръжение към авиацията на ВМФ на СССР, като Ка-29 се извозват на десантните кораби от проект 1174 "Носорог".
Вертолетът е построен на базата на модела Ка-27, като носещата система и редукторът, силовата установка, основната част на фюзелажа, шасито, системата за управление, хидро-, енерго- и горивната системи, пилотажният и навигационен комплекси са взаимствани от предшественика. Основните разлики са в това, че към новата модификация са добавени радиостанции за връзка със сухопътните войски, а външната част на Ка-29 се различава по разширената носова част, която тук е с три плоски стъкла, а при Ка-27 е с две.
Пилотската кабина на хеликоптера е с 500 mm по-широка от тази на базовия модел и е бронирана срещу 7.62-милиметрови куршуми. Общото тегло на цялата бронезащита е 350 kg. За да се избегне взрив на резервоарите за гориво, те са запълнени с полиуретанова пяна, а за предпазване от изтичане на гориво при разстрел, стените на резервоарите имат защитен гумен слой. Предвидена е и защита от ракети с топлинно насочване.
В транспортния си вариант вертолетът може да превози или 16 десантчици с личните си оръжия, или 10 ранени войници, включително четирима на носилки, или от 2000 kg товар в транспортната си кабина до 4000 kg товар на външно окачване. На хеликоптера може да се монтира лебедка с товароподемност до 300 kg.
Ка-29 е оборудван със система за управление на оръжията СУВ-252. На предното стъкло, над таблото за управление в пилотската кабина е монтиран стрелкови прицел АСП-17ВК. На мястото на щурмана се намира оптично устройство за наблюдение за откриване и разпознаване на целите. Пилотът осъществява пилотирането на хеликоптера и управлението на неподвижните оръжия, а щурманът отговаря за навигационния комплекс и управлението на ракетните оръжия, както и обстрела от подвижната носова картечница.
Първият полет на прототипа Ка-252ТБ се състои през 1976-та година, а три години по-късно тестовите полети и изпитания приключват с положителен резултат. Серийното производство на хеликоптера започва през 1984-та година, като във времето до 1991-ва, заводът в гр. Кумертау произвежда 59 бройки. От август 1987-ма година е на въоръжение към авиацията на ВМФ на СССР, като Ка-29 се извозват на десантните кораби от проект 1174 "Носорог".
Вертолетът е построен на базата на модела Ка-27, като носещата система и редукторът, силовата установка, основната част на фюзелажа, шасито, системата за управление, хидро-, енерго- и горивната системи, пилотажният и навигационен комплекси са взаимствани от предшественика. Основните разлики са в това, че към новата модификация са добавени радиостанции за връзка със сухопътните войски, а външната част на Ка-29 се различава по разширената носова част, която тук е с три плоски стъкла, а при Ка-27 е с две.
Пилотската кабина на хеликоптера е с 500 mm по-широка от тази на базовия модел и е бронирана срещу 7.62-милиметрови куршуми. Общото тегло на цялата бронезащита е 350 kg. За да се избегне взрив на резервоарите за гориво, те са запълнени с полиуретанова пяна, а за предпазване от изтичане на гориво при разстрел, стените на резервоарите имат защитен гумен слой. Предвидена е и защита от ракети с топлинно насочване.
В транспортния си вариант вертолетът може да превози или 16 десантчици с личните си оръжия, или 10 ранени войници, включително четирима на носилки, или от 2000 kg товар в транспортната си кабина до 4000 kg товар на външно окачване. На хеликоптера може да се монтира лебедка с товароподемност до 300 kg.
Ка-29 е оборудван със система за управление на оръжията СУВ-252. На предното стъкло, над таблото за управление в пилотската кабина е монтиран стрелкови прицел АСП-17ВК. На мястото на щурмана се намира оптично устройство за наблюдение за откриване и разпознаване на целите. Пилотът осъществява пилотирането на хеликоптера и управлението на неподвижните оръжия, а щурманът отговаря за навигационния комплекс и управлението на ракетните оръжия, както и обстрела от подвижната носова картечница.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела - "Humbrol":
- 33 Black
- 125 US Dark Grey
- 26 Khaki
- 79 Blue Grey
- 191 Chrome Silver
- 34 White
- 145 Medium Grey