Постепенната електрификация на главните железопътни трасета на германската имперска железница ("DR") от 30-те години води до недостиг на мощни електрически локомотиви, способни да задвижат експресни композиции. Това е причината "DR" да поръча на немския концерн "AEG" локомотивите от серията BR E04. Към 1935 година 23 локомотива от този тип са доставени на немската железница и разположени в депата на Лайпциг, Магдебург, Хале, Нюрнберг, Бамберг и Тройхтлинген. След Втората световна война 6 локомотива остават в подвижният състав на федералната железница на Западна Германия ("DB"), а останалите 17 стават част от железницата на Източна Германия ("DR"). Повечето от тези локомотиви са понесли тежки повреди в хода на войната и на практика са неизползваеми. До 1947 година "DB" успяват да върнат в работно състояние всичките си локомотиви, като те са базирани първоначално в Мюнхен, а след 1968 година машините са прехвърлени в депото на Оснабрук. Последните локомотиви от тази серия в Западна Германия, BR 104 по класификацията на "DB", излизат от употреба на 22 октомври 1981 година. В Източна Германия успяват да възстановят 13 от своите локомотиви до 1957 година. Базирани в Лайпцинг, Магдебург и Хале, тези локомотиви се използват за задвижване на пътнически и експресни композиции. "DR" прекратяват употребата на последните си локомотиви на 28 април 1976 година.
Характеристики на модела:
- захранване - прав ток (DC)
- дължина на локомотива - 174 mm
- цифров интерфейс - вграден
- късо присъединяване - да
- шахта за прикачване - NEM 362
- минимален радиус на завиване на локомотива - 358 mm
- светлини - червени и бели
- локомотивът е съвместим с всички вагони в мащаб H0 - 1:87 на "Piko"