В началото на 80-те години, германската имперска железница "DR" и чехословашката държавна железница "ČSD" решават да закупят система от локомотиви, които да са способни да работят с различните напрежения на електрическата мрежа на двата превозвача. Основната задача, която си поставят двете железници е по този начин да улеснят движението по линията Дрезден - Дечин - Прага. На 25 февруари 1988 година прототип на новият локомотив 230-001, производен в завода на "Шкода" в град Пилсен, застъпва на служба на "DR". Останалите 19 локомотива от серията излизат на железопътните трасета през февруари 1991 година, като машините са стационирани в локомотивното депо на Дрезден. От 1992 година тези локомотиви са класифицирани по системата на германската федерална железница "DB" и получават индексите DB 180. Локомотивите от серията са използвани за товарни и пътнически превози в районът на Дрезден, линиите към Чешката република, Берлинските железопътни линии и Полша. След реконструкцията на линията Дрезден - Берлин, която вдига максималната разрешена скорост за композициите до 160 km/h, максималната скорост на тези локомотиви спира да отговаря на изискванията на "DB". По тази причина е направена експериментална модификация на машината, с индекс 180-001, способна да развива 160 km/h. Въпреки това "DB" в момента обмисля извеждането от експлоатация на машините от тази серия.
Характеристики на модела:
- захранване - прав ток (DC)
- дължина на локомотива - 193 mm
- цифров интерфейс - вграден
- късо присъединяване - да
- шахта за прикачване - NEM
- минимален радиус на завиване на локомотива - 358 mm
- светлини - червени и бели
- локомотивът е съвместим с всички вагони в мащаб H0 - 1:87 на "Piko"