|
![]() |
Електрически локомотив - BR 180 DB AGЖП моделТози макет може да бъде доставен в дните:
Вторник 17-12-2019 г., Сряда 18-12-2019 г. или Четвъртък 19-12-2019 г.
|
- Описание
- За Piko
Умален модел на електрически локомотив - BR 180 DB AG, използван от "Deutsche Bundesbahn".
В началото на 80-те години, германската имперска железница "DR" и чехословашката държавна железница "ČSD" решават да закупят система от локомотиви, които да са способни да работят с различните напрежения на електрическата мрежа на двата превозвача. Основната задача, която си поставят двете железници е по този начин да улеснят движението по линията Дрезден - Дечин - Прага. На 25 февруари 1988 година прототип на новият локомотив 230-001, производен в завода на "Шкода" в град Пилсен, застъпва на служба на "DR". Останалите 19 локомотива от серията излизат на железопътните трасета през февруари 1991 година, като машините са стационирани в локомотивното депо на Дрезден. От 1992 година тези локомотиви са класифицирани по системата на германската федерална железница "DB" и получават индексите DB 180. Локомотивите от серията са използвани за товарни и пътнически превози в районът на Дрезден, линиите към Чешката република, Берлинските железопътни линии и Полша. След реконструкцията на линията Дрезден - Берлин, която вдига максималната разрешена скорост за композициите до 160 km/h, максималната скорост на тези локомотиви спира да отговаря на изискванията на "DB". По тази причина е направена експериментална модификация на машината, с индекс 180-001, способна да развива 160 km/h. Въпреки това "DB" в момента обмисля извеждането от експлоатация на машините от тази серия.
Характеристики на модела:
В началото на 80-те години, германската имперска железница "DR" и чехословашката държавна железница "ČSD" решават да закупят система от локомотиви, които да са способни да работят с различните напрежения на електрическата мрежа на двата превозвача. Основната задача, която си поставят двете железници е по този начин да улеснят движението по линията Дрезден - Дечин - Прага. На 25 февруари 1988 година прототип на новият локомотив 230-001, производен в завода на "Шкода" в град Пилсен, застъпва на служба на "DR". Останалите 19 локомотива от серията излизат на железопътните трасета през февруари 1991 година, като машините са стационирани в локомотивното депо на Дрезден. От 1992 година тези локомотиви са класифицирани по системата на германската федерална железница "DB" и получават индексите DB 180. Локомотивите от серията са използвани за товарни и пътнически превози в районът на Дрезден, линиите към Чешката република, Берлинските железопътни линии и Полша. След реконструкцията на линията Дрезден - Берлин, която вдига максималната разрешена скорост за композициите до 160 km/h, максималната скорост на тези локомотиви спира да отговаря на изискванията на "DB". По тази причина е направена експериментална модификация на машината, с индекс 180-001, способна да развива 160 km/h. Въпреки това "DB" в момента обмисля извеждането от експлоатация на машините от тази серия.
Характеристики на модела:
- захранване - прав ток (DC)
- дължина на локомотива - 193 mm
- цифров интерфейс - вграден
- късо присъединяване - да
- шахта за прикачване - NEM
- минимален радиус на завиване на локомотива - 358 mm
- светлини - червени и бели
- локомотивът е съвместим с всички вагони в мащаб H0 - 1:87 на "Piko"

"Piko" е утвърден като един от водещите немски и европейски производители на модели на влакове и аксесоари в мащабите G, Н0, TT, N. В продуктовата гама на "Piko" влизат подробно и реалистично пресъздадени модели на локомотиви и вагони, които обхващат широк спектър от нужди - всичко необходимо в съответния размер, който клиентите са избрали за своята колекция. Това включва и военни модели - локомотиви, пресъздадени със сложност и изключителна точност за взискателни ентусиасти.
"Piko" предлага също мини автомобили, сглобяеми модели, релси, стрелки, както и пакети за начинаещи жп моделисти. За промишлени и търговски клиенти "Piko" предлага дори персонализирани с печат мини модели на влакове, които често се използват като висококачествени рекламни продукти или подаръци.
Мини моделите на "Piko" редовно биват тествани и награждавани на немските и международните изложения - например на панаира за играчки в Нюрнберг и други подобни събития в Германия. Те са предназначени както за запалени моделисти с познания и опит, така и за ентусиазираната публика, дошла да види подробните и реалистични макети с пейзаж и движещи се влакове.
На всеки две години "Piko" празнува в Зонеберг "Деня на отворените врати", който се посещава от около 10 000 фенове на марката. Денят на отворените врати се е утвърдил като незабравимо събитие и датата му е фиксирана и дълго очаквана от почитателите на "Piko" и жп моделизма.
Как започва всичко?


Компанията е основана през 1949 г. в Германия. Вълнуващата история започва с искането на съветската военна администрация в Германия да бъдат произведени мини модели на влакове за хората, живеещи в съветската зона на окупация, както и в държавите от Източна Европа. Така е създаден "Piko - експрес", който е представен за първи път на панаира в Лайпциг през 1949 г.
В следващите години "Piko" се развива при условия на промени и трудности. Шансовете за производството на жп модели не са постоянни. Но търсенето е голямо и броят на ентусиастите, които търсят реалистични модели на мини влакове нараства. Производството се разширява в началото на 50-те години, а по-късно производствената база е преместена от Кемниц до Зонеберг. "Piko" не спира да се разраства и скоро започва да разработва и произвежда модели на исторически локомотиви като E44, BR 23, а по-късно и на BR 95.
Днес седалището на компанията все още се намира в Зонеберг, като "Piko" вече има и още един производствен център в Шанхай, Китай.
С над 60 години история, "Piкo" остава компания, която обединява с една обща страст представителите от различни поколения и професии, живеещи в най-различни части от света.
В следващите години "Piko" се развива при условия на промени и трудности. Шансовете за производството на жп модели не са постоянни. Но търсенето е голямо и броят на ентусиастите, които търсят реалистични модели на мини влакове нараства. Производството се разширява в началото на 50-те години, а по-късно производствената база е преместена от Кемниц до Зонеберг. "Piko" не спира да се разраства и скоро започва да разработва и произвежда модели на исторически локомотиви като E44, BR 23, а по-късно и на BR 95.
Днес седалището на компанията все още се намира в Зонеберг, като "Piko" вече има и още един производствен център в Шанхай, Китай.
С над 60 години история, "Piкo" остава компания, която обединява с една обща страст представителите от различни поколения и професии, живеещи в най-различни части от света.
Рейтинг


![]() ![]() |
Други интересни предложения
Ако искате да сте първият дал мнение за този макет, направете го сега! |
Важна информация! Мненията, които най-добре описват макета, ще бъдат видими при всяко посещение на страницата. За да видите всички останали мнения, моля натиснете бутона "Покажи всички мнения". Без предупреждение ще бъдат изтривани коментари с обидно, расистко, клеветническо или друго съдържание, което нарушава добрия тон.![]() |