"P-39“ е проектиран през 1937 година от фирмата „Bell Aircraft” в отговор на искането на американските военновъздушни сили (ВВС). С него САЩ влизат във Втората световна война. Използван е дори и от съветските военновъздушни сили, при това с голям успех - с него съветските пилоти отбелязват най-голям брой свалени вражески самолети спрямо броя на пилотите, които са го управлявали. Освен от съветските ВВС, самолетът е използван още и от френските, британските и италианските ВВС. В много отношения „Airacobra“ е един необикновен самолет. Идеята била да се постави мощен двигател колкото се може по-близо до центъра на тежестта на самолета, за да се подобрят маневреността и стабилността. Затова инженерите разполагат двигателя зад пилота, в средата на фюзелажа, а витлото е задвижвано от вал, дълъг 3 m, съставен от две части, преминаващ през тунел в пилотската кабина.
„Airacobra“ е и първият самолет в света, използвал конфигурацията от три колесника, носещи самолета на земята. Характерно за тази конфигурация е това, че има един носов колесник отпред (разположен в носовата част на самолета), а другите два са разположени зад и встрани на центъра на тежестта, под крилата. „Р-39“ е и първият американски изтребител по отношение на това, че е оборудван със свободно въртящо се носово колело, което улеснявало изключително много маневрирането с него на земята.
Самолетът бил въоръжен с едно оръдие 37 mm „Oldsmobile T-9“, което стреляло през лопатите на витлото. За да се избегне уцелването на лопатите на витлото от снарядите и тяхното разрушаване, била измислена специална система, позволяваща възпроизвеждането на изстрел от оръдието само тогава, когато пред него няма преминаваща лопата на витлото. Оръдието стреляло със снаряди с тегло 610 g, способни да пробият броня с дебелина 2 cm на разстояние от 450 m. Американските ВВС въоръжили някои от своите новосформирани части, включително 8-ма и 35-та бойни групи, които действали в Нова Гвинея. Често подценяван на Запад, „Р-39“ се е доказал като изключителен самолет в Близкия изток. Неговата максимална скорост от 580 km/h била напълно достатъчна да превъзхожда своя противник „А6М Zero“ в близък бой.
Характеристики на модела:
- фино изработен фюзелаж с точки на свързване на отделните панели
- подробно изработен кокпит с арматурно табло и инструменти за стрелците
- контролна колона и устройство за прицелване на бомбите
- пилотска седалка и фино изработени прибори и инструменти за управление на самолета
- радиооборудване зад кокпита
- отделни елерони и задкрилки на крилата
- фино изработени колесници
- детайлно изработена изпускателна система
- отсек за прибиране на предния колесник
- външен горивен резервоар
- отделни врати за достъп до кабината
- ваденки
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела: