„Heinkel He 111 H-6“ е първият германски самолет на „Luftwaffe“ (военновъздушните сили на Германия), способен да носи както бомби, така и торпеда за унищожаване на кораби и подводници. Произведен е през 1935 година, но първият бой на самолета е по време на Испанската гражданска война. В началото на Втората световна война той е бил най-добрият бомбардировач в света. Със своите произведени над 6200 броя, „He 111“ става вторият най-произвеждан германски бомбардировач през войната след „Ju 88“. Въпреки че е победен от самолетите на Съюзническите сили, той остава в производство до есента на 1944 година.
Дължината на самолета е 16.4 m, височината 3.4 m, размахът на крилата 22.5 m, а таванът на полет - 8000 m. Екипажът е бил от 5 човека, а в някои модификации е стигал и до 7 човека. Максималната скорост била 400 km/h, излетната маса 14000 kg, а радиусът му на действие - 1200 km при пълно натоварване и 2400 km при празен самолет.
В края на 1941 година „HE 111“ се счита за остарял поради ниската точност на попаденията. Въпреки това, серийното производство продължава с модела “HE 111 H-6“. Оборудван е с два 12-цилиндрови двигателя на фирмата „Junkers" Jumo 211F-1“, с работен обем 35 l и мощност 1350 hp всеки, считани за едни от най-модерните и надеждни за времето си. Като торпедоносец „H-6” е можел да носи две въздушни торпеда „LT F5b“ (LT = LuftTorpedo, въздушно торпедо), вместо товар от бомби с общо тегло 2500 kg. От самолет със стъпаловиден нос в началото, водещ до лоша или почти никаква видимост напред и надолу, той се превръща по-късно в бомбардировач с напълно остъклен асиметричен кокпит за екипажа. Остъкленият му нос станал негова запазена и лесно разпознаваема марка по-късно. Именно тази версия получава заводското означение „He 111 P“. Дори и като транспортен самолет, „HE 111” е имал също важна роля в хода на войната. От модификацията „H-6“ са произведени 1775 броя, като това я прави най-многобройната от цялата серия „He 111“, използвана до края на Втората световна война.
Характеристики на модела:
- долна част на фюзелажа за модификацията „H-6“
- фино изработен фюзелаж с точки на свързване на отделните панели
- подробно изработен кокпит с арматурно табло и инструменти за стрелците
- контролна колона и устройство за прицелване на бомбите
- пилотска седалка и фино изработени прибори и инструменти за управление на самолета
- отделни странични стени
- предна картечница и място за стрелеца, пускащ бомбите
- 2 кутии за съхранение на 500 бомби
- 2 въздушни торпеда
- място за навигатора с конзола с инструменти
- долен отсек с картечно гнездо
- опашно колело с рама
- двигатели с фино изработени детайли
- отделен радиатор с покривало
- въртящи се витла
- фино изработени отсеци под фюзелажа за бомби
- отделни елерони на крилата
- фино изработена опашна част с вертикален стабилизатор
- позиция за картечницата под фюзелажа
- ваденки с 2 версии за маркировка на „Luftwaffe” - 7./KG 4 и 2./KG 26
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела: