Корветите от "Flower" клас винаги ще бъдат свързвани с битката в Северния Атлантик, въпреки че са използвани през цялата Втора световна война. Използвани освен за ескорт на други плавателни съдове, те са поели основната тежест в битките срещу германските подводници. Този вид съдове произлизат от сътрудничеството между Кралските военноморски сили ("Royal Navy") и корабостроителницата "Smiths Dock Company", които са разполагали през 1938 г. със сполучлив дизайн на търговски китоловен кораб, наречен "Southern Pride".
Отличителна черта на този дизайн било това, че той следвал търговските практики в превоза на стоки по вода. Корабите можели да бъдат лесно построени, дори и от по-малки корабостроителници, като двигателите им се сглобявали от цивилни работилници. 60 корвети от този клас са били поръчани преди избухването на войната и още 81 към края на 1940 година. Първият кораб е завършен 5 месеца и половина по-късно, на 24 януари 1940 година. Всички други кораби могли да бъдат направени в рамките на 23 дни. След вземане на решението корветите да бъдат използвани не само като крайбрежен ескорт, но и в открито море, се наложило внасянето на много промени по тях. Така корабите се сдобили с модифициран корпус с издължена предница, даваща им възможността по-добре да порят водата в суровите условия на Северния Атлантик. По време на войната корабите са допълнително оборудвани с други уреди като радар, подобрени и по-мощни зенитни оръдия ("Fla-MG" или 20 mm "Oerlikon"), увеличен е броят на подводните бомби, а от края на 1941 г. и с оръдието против подводници "Hedgehog" ("Таралеж"). По време на този период са направени и редица промени по мостика, за да могат да бъдат вградени в него ново електронно оборудване и защити.
Междувременно корветът от този клас вече е доказал своята издръжливост и затова е използван от флотите и на другите съюзнически сили (общо 265 корвети). През пролетта на 1942 г., когато германските подводници изместват своя район на действие пред американския бряг, военноморският флот на САЩ е попълнил липсата на ескортиращи кораби с британски корвети. 10 корвети били предоставени на Америка и още 8, впоследствие, от Канада.
Технически данни на кораба:
- водоизместване: 940 t
- двигател: 4-цилиндрови шотландски котли с тройно разширение
- мощност: 2750 shp
- скорост: 16 морски възела
- радиус на действие: 4000 мили със средна скорост 12 възела
- екипаж: 47 човека
Характеристики на модела:
- включва фото-ецвани части
- метални тръби
- самозалепваща се дървена палуба
- метална верига на котвата
- детайлни структури по палубата
- палубно оборудване със заключване
- подвижни картечници "Lewis"
- гнезда за картечниците
- светлини за претърсване
- лебедки за въжетата
- мостик с бронирани стени
- радарна кула
- подвижен брашпил
- подвижно 102 mm оръдие със защитна стена
- отделни гранати
- фино изработен комин
- спасителни лодки и гумени дингита (вид надуваема лодка)
- системи за освобождаване в дълбочина
- стойка
- ваденки за вариантите "HMCS Snowberry" и "HMS Campanula"
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се оцвети с боички.
Препоръчани боички от производителя за оцветяване на модела: