Мотоциклетът Honda CB750F се появява на японския пазар през юни 1979 г. и много скоро се превръща в бестселър в клас 750. Само десет години преди появата на 750F, Honda започва производството на мултицилиндрови мотори, с които печели няколко състезания в Grand Prix. В резултат на тези успехи се ражда моделът CB750. Гладката работа на двигателя му и бързо набиращата му популярност на пазара принуждават останалите производители да пуснат 4-цилиндрови мотори, като те експериментират с по-големи кубици.
CB750F се появява след популярната в Европа Honda CB900F, чийто дизайн копира състезателните колела RCB. Стилът е революционен за мотоциклетния свят. Дръжките на кормилото на Honda CB750F са разположени по-ниско отколкото на моторите досега, степенките за краката са по-назад, което позволява заемане на приведена поза по време на каране. Този стил се превръща в стандарт при мотоциклетите от 80-те години.
Двигателят на CB750F е 4-цилиндров DOHC, 748 cm³, с 4 клапана на цилиндър. Спирачките са с двойни дискове отпред и един диск отзад. Новият дизайн на състезателния преден калник става много популярен сред любителите на мотоциклетизма.
Цялостният стайлинг от 1979 г., с плавни линии от резервоара до задните светлини, се запазва и до днес, което позволява на този мотоциклет да остане в челните редици на продажбите години наред.
Макетът на Honda CB750F на японската фирма „Tamiya“ е в мащаб 1:12. Той е сглобяем, като частите му са изработени от висококачествена пластмаса и са изключително прецизни. За реалистичния вид на сглобения модел допринасят множеството миниатюрни детайли, като например перфектно хромираните детайли на мотора и реалистичните гуми.
За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило.
Частите на мотора не са едноцветни, но при желание можете да ги оцветите допълнително с боички.