„Santa Ana“ бил трипалубен линеен кораб, част от испанския военноморски флот. Въпреки че носи име на светица, той съвсем не бил безобиден, съдейки по 112-те оръдия на борда му. Построен по плановете на Ромеро Ланда, корабът е пуснат на вода на 28 септември 1784 г. в Испания. „Santa Ana“ е прототип и флагман на кораби клас „Санта Ана“, популярен като „Los Meregildos“. От този клас в Хавана и Ферол били построени общо 8 кораба, които начело със „Санта Ана“, оформяли гръбнака на испанския военноморски флот. Останалите седем били: „Mejicano“, „Conde de Regla“, „Salvador del Mundo“, „Real Carlos“, „San Hermenegildo“, „Reina María Luisa“ и „Príncipe de Asturias“.
По време на Трафалгарската битка (1805 г.) „Санта Ана“ противостои на английския линеен кораб „Royal Sovereign“. След 3-часова кървав бой, с над 100 убити моряка, „Santa Ana“ е принудена да се предаде, поради сериозни повреди и почти съсипан такелаж. Оказва се обаче, че съдбата има други планове за тази морска красавица. Пленената „Ана“ попада в буря, по време на която екипажа успява да си върне контрола и да прибере кораба в Кадис.
Продължавайки елитната линия от модели на кораби-легенди, „Artesania Latina“ създава „Santa Ana“ с три батарейни палуби с над сто оръдия, пет лодки, сложна система на такелажа и пълен комплект платна. Както и модела на „HMS Victory“, „Santa Ana“ впечатлява със своите размери и реалистичност. Количеството на рейките, пирончетата, блоковете, конците за такелажа и т. н., които са несравними с другите модели. При този модел голяма част от елементите са лазерно изрязани, гравирани, има реалистични месингови фенери, цветни чертежи и три цвята конци. Корпусът е наборен, като има 19 елемента за шпангоута, допълнителни кърмови и носови части. Обшивката на долната част на корпуса е от червено дърво, а горната – от светла липа и тъмен орех, което прави ненужно боядисването на корпуса. Кърмата е многоетажна и има големи вътрешни балкони с прозорци в жълт цвят и двойни балюстри. Заслужава си да се спомене, че има голямо количество вентилационни решетки и светлинни люкове на долната и горната палуба, лафети за част от оръдията, планшир от орех. Въпреки големите си размери и широката палуба, на нея практически остава малко място, поради множеството детайли. Носовата фигура е типична за испанците – стоящ на задните си лапи лъв. Подробните инструкции, които са включени в комплекта (на английски, немски, френски, испански, италиански, холандски и португалски) ще помогнат на моделистите да разберат предназначението на всеки детайл. За такелажа са предвидени три цвята конци с диаметри от 0,15 mm, до 1 mm. Имайте готовност да се справите с почти 100 m такелаж. Всички платна пристигат готови. Три от петте лодки са отлети, а останалите две са наборни и се изработват от дърво.
От началото на 2012 г. в комплекта не се включва основа и държачи за модела.
При сглобяването на този макет ще ви е необходимо и лепило за дървени модели и макети.
След завършване на модела е необходимо дървените части да бъдат лакирани.
За по-голяма прецизност и удобство по време на работа, може да използвате специализираните инструменти за сглобяване на модели и макети.