Шхуната "Juan Sebastian de Elcano" принадлежи на Испанската армада и се използва от военноморската академия "Escuela Naval Militar de Oficiales". Първото име, дадено на кораба, е "Минерва", каквото е и името на носовата фигура до ден днешен, като с кралски декрет от 17 април 1925 година шхуната е преименувана в чест на големия мореплавател Хуан Себастиан де Елкано. На борда на кораба, на носовата преграда е разположен и личният герб на испанския мореплавател, състоящ се от щит със земното кълбо и девиз "Primus circumdedisti me" (Ти първи ме обиколи). Гербът е даден на Елкано от император Карлос I Испански след завръщането му от околосветското пътешествие през 1522 година. Корабът е спуснат на вода в Кадис на 5 март 1927 година, преминава изпитанията в открито море през 1928 година и почти веднага тръгва на тренировъчно околосветско плаване по стъпките на своя патрон. Линиите на кораба са изчистени, дължината на корпуса е 113 m, водоизместимостта на кораба е 3670 t, а височината на мачтите е 48.5 m - почти колкото 16 етажна сграда. Мачтите на кораба носят имената на кораби от "Великата Армада" - "White", "Almansa", "Nautilus" и "Principe de Asturias". По време на плаване всяка мачта получава собствена група матроси и юнги, които отговарят пряко за нея. Като средство за задвижване, освен платната, изначално в конструкцията на кораба е включен мощен дизелов двигател, а системите за навигация и пречистване на водата, помещенията на екипажа и климатичната система се модернизират периодично през годините. За дългите години на вода шхуната "J. S. Elcano" е изминала над 1500000 морски мили.
Конструктивни особености на сглобяемия модел „J.S. Elcano“: Сглобяемия модел на шхуната е с пластмасов ABS корпус, а палубата му е дървена, предварително сглобена. Дължината на сглобения модел е 445 mm, а височината 110 mm.
Корабът е подходящ за начинаещи любители-корабомоделисти, защото е с ниско ниво на сложност при сглобяване. Има конци с различна дебелина за такелажа, палубно оборудване от метал и фотоилюстрирана инструкция.
След завършване на модела е необходимо дървените части да бъдат лакирани.