Клиперът „Cutty Sark“ се свързва основно с превоза на чай от Китай до Обединеното кралство. На 15 февруари 1870 г. той отплавал от Даунс за Китай, пресякъл Екватора и достигнал Шанхай само 104 дни след като напуснал Англия. Оттогава, в продължение на 8 години, „Cutty Sark“ участвал активно в търговията на чай между Великобритания и Китай.
Легендарна е "чаената надпревара" между корабите за пренасяне на новата реколта, в която „Къти Сарк“ се състезавал с „Термопили“. Който успеел най-рано да достави чаената реколта в Англия, получавал най-висока цена, както и специална премия. Това била не само надпревара на най-бързите клипери, създадени специално за „чаеното” състезание, но и медийна надпревара на английските вестници кой ще се добере до повече любопитни факти за корабите.
В най-известния рейсинг през 1872 г., двата кораба - „Къти Сарк“ и „Термопили“, напуснали Шанхай едновременно. Две седмици по-късно „Cutty Sark” загубил руля си по време на ужасяваща морска буря. За да не се бави с ремонти обаче, екипажът положил невероятни усилия и с подръчни средства, в открито море, кормилната уредба била поправена. Всички били поразени, когато видели гордата осанка на клипера да акустира в английското пристанището само седмица след „Термопили“. Това бил нечуван подвиг и предизвикателство за качествата на „Cutty Sark“ и екипажа му! Закъснението от само една седмица било сензационно.
През 1890 г. „Cutty Sark“ е изведен от „чаената надпревара”, а 10 години по-късно възвръща славата си по време на „вълнената” надпревара. Тогава подобрява времето, постигнато от „Термопили“. Той пори вълните със скорост от 28 km/h, която за ветроход с неговите размери е на-високата достигана някога.
През 1949 г. „Cutty Sark“ е изваден от експлоатация, а през 1954 г. е вкаран в сух док в Гринуич. През 1956 година на негово име е кръстена най-престижната регата за големи ветроходни кораби. През 1957 г. кралица Елизабет обявява кораба за музей, който се превръща в популярна туристическа атракция в Лондон. Уникалната елегантност на неговата линия и богатството на детайлите правят „Cutty Sark“ истинска ветроходна легенда!
В официалния сайт на "Cutty Sark" www.cuttysark.org.uk може да откриете допълнителна историческа информация.
Комплектът съдържа:
- подробен списък с всички включени в комплекта материали и тяхното приложение
- план на кораба в реални размери с номерирани части и елементи
- лазерно изрязани части от шперплат за шоангоута, палубите, кила
- предварително ушити платна, готови за употреба: предно платно, главно платно, средно и платно за гротмачтата
- макари за такелажа
- малки месингови пирончета
- месингови панти за капаците към трюма
- дълги дървени летви от липа за обшивката
- летви от махагон за горната палуба
- дървени части от висококачествен африкански орех за кила, капаците на люковете, рамките на вратите и мачтите
- болтове и щифтове от месинг
- конци за такелажа
- четири спасителни лодки
- месингова тел
- решетъчни дървени конструкции
- месингова верига за котвите
- сигнално оръдие
- мрежа
- знамена
- надписи за носа
- метална табела с името на кораба
- малка статуя на магьосницата Нени за носа
- лист с инструкции на 7 езика - испански, английски, немски, френски, италиански, португалски, холандски.
При сглобяването на този макет ще ви е необходимо и лепило за дървени модели и макети.
След завършване на модела е необходимо дървените части да бъдат лакирани.
За по-голяма прецизност и удобство по време на работа, може да използвате специализираните инструменти за сглобяване на модели и макети.