Умален модел на галеон San Francisco II - военен, маневрен кораб с 4 мачти. Галеоните били основни плавателни съдове на Испанската Армада. Те започнали да навлизат в употреба през XIV в., малко след големите караки, от които били доста по-маневрени. Галеоните били многопалубни платноходи, със силно артилерийско въоръжение. Използвали се както за военни, така и за търговски цели. За първи път името „галеон“ се среща в документ от второто десетилетие на XVI в., където се споменава, че се използват срещу варварските северноафрикански държави. В зората на създаването си галеоните комбинирали платната с гребла. Пример за такива галеони били венецианските от края на XIV век. Постепенно, към средата на XV в., веслата изчезнали и галеоните останали само с платна.
Поради своята бързина, те изместили караките и в продължение на почти два века десетки галеони доставяли злато, сребро, тютюн, индиго, кохинил (оцветител) и др. от Америка за Испания.
Снижаването на баковата надстройка и удължаването на корпуса на галеоните довело до увеличаване на устойчивостта и намаляване на вълновото им съпротивление. В следствие на тези две изменения, галеоните се утвърдили като най-бързите и маневрени плавателни съдове за този период. Те се отличавали от ранните кораби по това, че били по-дълги, по-ниски, с правоъгълна, вместо с кръгла, кърма, с издаден напред галюн, който е по-ниско от бака. Водоизместимостта на галеоните била около 500 тона (при манилските достига 2000 тона). Корпусът им обичайно бил строен от дъб или друго твърдо дърво, а рангоута - от бреза.
„San Francisco II“ е един от ярките представители на галеоните от XVI в.
Моделът на галеона „San Francisco II“ е изпълнен по традиционната наборна технология с обшивка от летви. Корпусът се сглобява от готов кил, шпангоут и палуба. Местата от палубите, където трябва се поставят мачтите, са отбелязани върху лазерно изрязаните дървени плоскости. След сглобяването на шпангоута, се поставя първата обшивка с летви от махагон със сечение 2 х 5 mm. На няколко места се прави обшивка със застъпване на летвичките, като в този участък се използват такива със сечение 0,6 х 5 mm. За удобство фалшборда е цял (по дължината на корпуса) и е лазерно изрязан. След като се постави – му се прави обшивка с летвички. Декоративните елементи на корпуса включват метални, пушечни вратички (отворени и с капаци), врати, щитове с гербове, дървени детайли на конструкцията, кърмови балкон с декоративни ограждения, действащ рул на три панти, лебедка, метални решетки на галюна, метална лодка, която е със забележителни детайли. Въоръжението на кораба се състои от 10 оръдия на откритата палуба и 4 въртящи се фалконета. Пушечните лафети, решетките, вратите, наблюдателниците, котвите, помпата, траповете, фенера, румпела са отлети от метал. Рангоутът е от тъмно орехово дърво, 6-те платна са готови, ушити от светъл памучен плат, а за такелажа са дадени повече от 76 метра памучни конци с различен цвят и дебелина. За обтягането на такелажа има над 150 макари и ванти.
При сглобяването на този макет ще ви е необходимо и лепило за дървени модели и макети.
След завършване на модела е необходимо дървените части да бъдат лакирани.
За по-голяма прецизност и удобство по време на работа, може да използвате специализираните инструменти за сглобяване на модели и макети.